sobota, 28 lipca 2018

Android - testy wydania

Kilka dni temu wysłałam kolejną wersję aplikacji, jeszcze ciągle w wersji próbnej, testowej, w trakcie pracy. Ogólnie wydawałoby się - nic poważnego. Ale jednak wysłałam ją komuś - to jest poważne, powinnam być za to odpowiedzialna. Zrozumiałam, że nie zrobiłam jej wcześniej absolutnie podstawowych testów wydania. Nawet nie mam przygotowanych... Pora to zmienić.

Testy wydania aplikacji - android (ogólne)

  1. Aplikacja aktualizuje się z poprzedniej wersji do nowej (update)
  2. Aplikacja w aktualnej wersji może być zainstalowana na "czystym" urządzeniu (na takim, na którym nie jest zainstalowana) (instal)
  3. Aplikacja po wybraniu ikony włącza się i pokazuje ekran startowy (start)
  4. Aplikacja po wybraniu przycisku cofinij wyłącza się (end)
  5. Aplikacja wykonuje podstawową funkcję (work)
  6. Aplikacja aktualizuje się do poprzedniej wersji (downgrade)

Testy wydania aplikacji - android (dodatkowe)

  1. Aplikacja działa bez internetu (internet permission)
    1. brak wyjątków
    2. informacja o braku połączenia
    3. niezakłócone działanie
  2. Aplikacja działa przy obracaniu ekranu (orientation)
    1. dźwięk
    2. obraz
    3. funkcje
  3. ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz