poniedziałek, 30 kwietnia 2018

BabyPhone - zaczynamy

Powód:
Mój ukochany 2,5 letni syn uwielbia bawić się moim telefonem. Zawsze to lubił. Jego młodszy, pół roczny brat chętnie idzie w jego ślady.
Chcę przygotować aplikację, która zadba, żeby nie zrobili niczego problematycznego na moim telefonie.

Cel:
  • aplikacja dla dzieci
  • ma zaciekawić dziecko a najlepiej czegoś je nauczyć
  • ma zadbać o bezpieczeństwo telefonu

Wstępny pomysł:

Aplikacja będzie się otwierała przy zablokowanym telefonie, dzięki temu:
  • dziecko nie będzie się starało go odblokować
  • dziecko nie będzie miało dostąpu do innych aplikacji
  • dziecko nie będzie próbowało dzwonić na numery alarmowe
Oczywiście to tylko założenie... dziecko może jednak myśleć inaczej


Aplikacja musi być:
  • kolorowa
  • z interakcją
  • dźwiękowa
  • może jakiś ruch?
  • dobrze by było jakiś element nauki
  • możliwość dopasowywania przez rodzica
  • zmienna - żeby się nie nudziła

Element naukowy:
Jakiś czas temu słyszałam o metodzie uczenia dzieci czytania, matematyki i języków obcych od wieku niemowlęcego. Temat był kontrowersyjny, ostatecznie nie zdecydowałam się - wymaga od rodzica sporo pracy, czasu, poza tym ja nie chciałam moich dzieci niczego uczyć inaczej niż przez zabawę, doświaczanie, rozmowy i obserwację (mam jakieś takie przekonanie, że chcę im pokazać świat i nauczyć je cieszenia się tym światem, ciekawości świata itp.). Mniejsza o to - w każdym razie metoda jest i pomyślałam, że jest w sam raz na apkę.

Plan:
  • zacznę od ogólnej apki - BabyPhone 
  • dodam lekcję matematyki - BabyPhone Mat
  • dodam lekcję czytania - BabyPhone Read
  • dodam lekcję języka - BabyPhone Lang

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz